sobota, 19 stycznia 2013

Bezglutenowe kopytka

Ojjj z dobry tydzień za mną chodziły najzwyklejsze kopytka z omastą z bułki tartej! A kiedy zobaczyłam kopytka na mirabelkowym blogu myślałam, że obślinię całą klawiaturę. Uznałam, że przydałyby się kopytka w wersji bezglutenowej. 
Te akurat kopytka zrobiła moja mama, wyszły naprawdę bardzo dobre! Myślę, że nikt nie zorientowałby się, że czymś się różnią, bo nawet ich wykonanie jest takie samo jak tradycyjnych.


Składniki:
ok. kilograma ziemniaków
1/2 szklanki mąki kukurydzianej
1/2 szklanka mąki bezglutenowej (mix uniwersalny)
1 jajko
sól

Ziemniaki ugotować, przestudzone przecisnąć przez praskę. Przełożyć do garnka i zrobić z nich kulę, z dołkiem po środku. Mąkę z niewielką ilością soli i jajko wrzucamy właśnie do tego dołka.
Całość zagniatamy, do uzyskania jednolitej, gładkiej masy.  
Może się okazać, że ziemniaki będą się kleić, należy wtedy dosypać jeszcze trochę mąki.

Na posypanym mąką blacie lub na stolnicy formujemy niezbyt grube wałeczki z ciasta i kroimy pod skosem na małe kawałki.
Kopytka wrzucamy do osolonej wody, i gotujemy około 3 minut od wypłynięcia na wierzch.

Kopytka można podawać ze śmietaną i cukrem, z omastą z bułki tartej bezglutenowej*, lub po prostu jako dodatek na przykład do gulaszu. 

Na omastę potrzebujemy 2 łyżek masła i 3 łyżeczek bułki tartej. Masło rozpuszczamy w rondelku, następnie dosypujemy bułkę tartą i mieszamy, aż składniki się połączą. Polewamy kopytka, lub dolewamy ją do garnka z kopytkami i wszystko mieszamy tak, żeby każda kluseczka pokryta była bułką.

* Taką bułkę można zrobić samemu lub kupić gotową bezglutenową na przykład z Balvitenu czy Bezglutenu

Smacznego:)

8 komentarzy:

  1. mniammm, wygląda smakowicie.... to już wiem co jutro będzie na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kopytka super, tylko że bułka tarta zawiera gluten

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bułkę tartą użyłam bezglutenową, dostępną u każdego producenta żywności bezglutenowej:) ale fakt mogłam dopisać ten szczegół:) zaraz to zrobię:) pozdrawiam:)

      Usuń
    2. dobrze, że powiedziałeś, ktoś mógłby się pomylić :p
      K.

      Usuń
    3. Jak ktoś jest na diecie bezglutenowej, to raczej się nie pomyli, ciężko byłoby uwierzyć, że zwykła bułka tarta jest bezglutenowa :P

      No to u mnie dziś też kopytka! :)

      Usuń
  3. LUBIE KOPYTKA CHOEUJE NA CUKRZYCE

    OdpowiedzUsuń
  4. CHORUJE NA CUKRZYCE MAM PROGLEM CO MAM JEŚĆ MAM DYŻY CUKIER

    OdpowiedzUsuń