czwartek, 21 listopada 2013

Kraków, pizza, pierogi i przepyszna kawa...

Kraków jak zwykle pysznie zaskakuje! 
Parę dni przed wyjazdem dowiedziałam się, z fanpega "Jedz, nie marudź", że w Krakowie serwują bezglutenową pizzę. Aż mi się normalnie oczka zaświeciły! 

Miejsce, które okazało się dla mnie istnym niebem to restauracja Trattoria Unicorno! oczywiście odwiedzona przeze mnie po raz pierwszy. No i tak ... pierwsze wrażenie...

Kiedy weszliśmy poczułam się trochę jak w domu, bo taki też panuje tam wystrój. Jest bardzo ładnie, (oczywiście to rzecz gustu), schludnie, nowocześnie, ale przytulnie. Aczkolwiek jeden minus za oświetlenie, ja wolę kiedy światło jest z boku, a nie wisząca nad stołem lampa. Ale to tylko szczegół...
Co dalej, dostaliśmy kartę, wybraliśmy pizzę, no i zamawiamy. 

Zanim jednak do zamówienia doszło, biedna, ale jakże miła Pani kelnerka musiała odpowiedzieć na lawinę pytań w stylu, czy pizza robiona jest z dala od glutenowej, czy każda pizza jest bezglutenowa itd itd... Spokojnie, o dziwo, wyjaśniła, że wszystkie pizze mogą być zrobione w wersji bezglutenowej, ale niestety szynka odpada, bo jest glutenowa. 
Co do miejsca w którym pizzę przygotowują, powiedziała, że jest do tego praktycznie osobne stanowisko, co więcej wszystko jest dokładnie czyszczone. Biorąc pod uwagę, że wyprawy tej nie odchorowałam, myślę, że można wierzyć;)

Zostaliśmy też uprzedzeni, że ciasto rozwałkowane jest do 34 cm średnicy, ale jak to bezglutenowe, lubi się kurczyć. Poinformowała też, że na pizzę czeka się 40 minut. Sporo, ale nie bójcie się, nie padniecie do tego czasu z głodu. Jak na włoską restaurację przystało w ramach przekąski dostaniecie pieczywko bezglutenowe i butelkę oliwy z oliwek...


Po 40 minutach doczekaliśmy się na gwiazdę wieczoru... pizzę! Wybraliśmy margaritę i unicorno (z kurczakiem, mozzarelą i rukolą. Obie pyszne! ciasto cieniutkie, składników nie za dużo, ale też nie za mało, wręcz ilość idealna. Obie prezentowały się smakowicie, zresztą sami zobaczcie...





Do pizzy dostaliśmy dwa sosy, pomidorowy i jogurtowo-ziołowy z czosnkiem. Jeśli chodzi o ceny to powiem tak, jak na Kraków myślę że ok. Cały rachunek wyniósł około 65 zł, gdzie zamawialiśmy jeszcze napoje. 

Czy odwiedzimy tą restaurację jeszcze raz? No ba! dodajemy do listy miejsc, które koniecznie trzeba wypróbować. Oprócz tego, że pizza była pyszna, to pomyślcie, była to pierwsza pizza poza domem od ponad 3,5 roku, a więc mega wydarzenie!! Warto!

Co do pozostałych jedzeniowych atrakcji Krakowa, nie obyło się bez pysznych pierogów w restauracji Pod Baranem, gdzie przy obiedzie towarzyszył nam Piotr Polk (no ok, nie nam, ale siedział dwa stoliki dalej, swoją drogą całkiem przystojny;p)


Miłym zaskoczeniem była też kawa w Coffee Heaven. Cała załoga sprawdzała skład syropów do kawy, czy przypadkiem nie mają czegoś w środku. I że tak powiem, ta najpyszniejsza kawa pralinowa jest ok, ale musicie upomnieć się, żeby niczym jej nie posypali! co do bitej śmietany robią ją sami, więc też jest bezpieczna;) 
A jakże dobre było to ciasteczko które widać na zdjęciu... ale o nim może następnym razem ;)

Achhh ten Kraków.... ;)

4 komentarze:

  1. A sprawdzałaś skład tej śmietany? Bo ja ostatnio wczytałam się w skład śmietany 36% i ku memu zdziwieniu było tam w niej b. wiele rzeczy - pomijam już stabilizator, ale była też tam jakaś skrobia modyfikowana, ponoć kukurydziana, ale nikt nie gwarantował,że była ona bezglutenowa.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli mam być szczera to nie czytałam składu śmietany ;) a jeśli mam być szczera jeszcze bardziej, to jakoś nie przyszło mi to do głowy ;) mam nadzieję, że w składzie tej śmietany nic złego nie było;)

      Usuń
  2. też czytałam, że do stworzenia skrobii modyfikowanej jest niezbędny gluten (coś z glutenem pewnie) ale zaznaczam, że nie wiem na ile wiarygodne mogą być źródła internetowe (w ilości kilku)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co kiedyś wyczytałam na forum to jeśli nie jest podane z czego jest ta skrobia modyfikowana to żeby jej unikać, a jeśli pisze że np. skrobia modyfikowana z tapioki, lub kukurydzy, to jest w porządku:)

      Usuń