piątek, 6 czerwca 2014

Zupa krem brokułowo-cukiniowa :)

Po pierwsze w ramach informacji, jakby ktoś jeszcze na facebooku nie zauważył, wyniki konkursu zostały już ogłoszone, a dwie zwyciężczynie poinformowane o wygranej:)

Jednak dziś nie o wynikach, a o zupie krem. Bywają dni, że nie mamy ochoty ani na mięsko, ani na pierogi, ale chodzi za nami coś ciepłego i lekkiego. Ja również taki dzień miałam, dlatego otwarłam lodówkę, popatrzyłam i uznałam, że to co tam jest nadaje się na krem.

Składniki na 2 porcje:
1/2 brokuła 
2 małe cukinie
2 ząbki czosnku
garść tartego żółtego sera
sól, pieprz
1 kromka chleba bezglutenowego

Brokuł i cukinię myjemy, kroimy na podobnej wielkości kawałki i zalewamy wodą tak, żeby tylko przykryła warzywa. Gotujemy do miękkości, następnie miksujemy blenderem. Do kremu wyciskamy czosnek i dodajemy garść sera (zostawiając troszkę do ozdoby), po czym dokładnie mieszamy, taż żeby się rozpuścił. Zupę doprawiamy solą i pieprzem wedle własnego uznania. 
Na patelni podsmażamy grzaneczki, które potem wrzucamy do zupy;)
15 minut i gotowe, polecam na letni obiad lub lekką kolację;)
Smacznego;)

1 komentarz: